Jedna osoba zgłosiła się w konkursie ogłoszonym przez burmistrza na stanowisko specjalisty do spraw obsługi inwestora zagranicznego w rawickim urzędzie.
W powołanym przez Grzegorza Kubika Biurze Obsługi Inwestora i Przedsiębiorcy pracują dwie osoby i - jak zapewnia włodarz - ten stan się nie zmieni. Skąd więc pomysł konkursu?
Obecnie w biurze pracuje kierownik oraz pomoc administracyjna. Zatrudnienie jest związane z likwidacją stanowiska pomocniczego na rzecz urzędniczego, w ramach którego odbędzie się rekrutacja. Tym samym nie zwiększy się liczba pracowników - zaznacza burmistrz.
Zakres obowiązków nowego pracownika jest bardzo szeroki: od pozyskiwania i obsługi inwestorów po udzielanie pomocy rawickim przedsiębiorcom, np. w pozyskiwaniu środków na innowacje. Czy, a jeżeli tak, to w jakim stopniu zmieni się dotychczasowy zakres obowiązków pracowników biura?
Zakres będzie podobny. Na dziś osoba, która pracuje na stanowisku pomocy administracyjnej, realizuje obowiązki, które, w mojej ocenie, powinna realizować osoba o statusie urzędnika, a nie pomocnika. W obliczu wielu kontaktów, i międzynarodowych, i lokalnych, ta kwestia jest istotna - podkreśla Grzegorz Kubik.
Dodaje, ze w ciągu ostatniego roku rawicki urząd prowadził negocjacje z trzema podmiotami zagranicznymi.
Jak przekazało „Życiu” Centrum Informacyjne Burmistrza, w konkursie wystartowała jedna osoba. Wyniki rekrutacji mamy poznać najpóźniej do połowy października.