Content marketing - 3 pomysły, jak stworzyć wyróżniającą się treść

Opublikowano:
Autor:

Content marketing - 3 pomysły, jak stworzyć wyróżniającą się treść - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości

Tworzenie wartościowych treści ułatwia zdobycie zaufania grupy docelowej oraz jej lojalności. Ponadto treści eksperckie wspierają działania pozycjonerów i budowanie wizerunku marki jako lidera w branży. Content marketing wykorzystuje coraz więcej firm, dlatego by przynosił lepsze efekty, powinno się znaleźć sposób na przygotowanie wyróżniającej się treści. Specjaliście z content marketing platform podpowiadają 3 pomysły jak stworzyć wysokiej jakości treści.

 

1. Wykorzystanie storytellingu

Blogi firmowe oraz strony powiązane tematycznie to odpowiednie miejsca do publikowania treści eksperckich i poradnikowych. Ich siła oddziaływania jest wysoka, jednak mają pewną wadę. Poradniki i wpisy przygotowane na podstawie różnych statystyk są tworzone przez większość znanych firm z branży. Trudno uniknąć w ten sposób powielania informacji zamieszczanych w treściach, co zmniejsza efektywność działań content marketingowych. Aby uniknąć powtórzeń i stworzyć znacznie ciekawsze wpisy, można postawić na storytelling. Za jego pomocą nawet fakty z historii firmy można przedstawić w o wiele atrakcyjniejszej formie niż jako lista chronologicznie uszeregowanych zdarzeń.

 

W storytellingu dobrze sprawdzają się treści oparte na historii firmy, wartościach danej marki oraz opowieściach zadowolonych klientów. Ciekawy wpis nie tylko przekazuje wartościowe informacje dotyczące marki i jej produktów lub usług, ale i zwiększa szansę, że zostaną zapamiętane przez grupę docelową. Storytelling przyciąga uwagę i pomaga skoncentrować się na treści, dlatego konsument chętniej korzysta z oferty marek, które go wykorzystują podczas tworzenia contentu.

 

2. Interaktywne treści

Co sprawia, że konsumenci tak bardzo lubią zakupy i wybierają się na nie dla przyjemności? Radość z zakupów jest związana przede wszystkim z doświadczeniami, jakie towarzyszą wybieraniu produktów w sklepach stacjonarnych. Można je zobaczyć, dotknąć, usłyszeć wydawane przez nie dźwięki i poczuć zapach żywności. Ponadto w sklepach stacjonarnych korzysta się z pomocy ekspedientów, którzy doradzają w wyborze ubrań, butów bądź zabawek dla dzieci. Sklepy internetowe pod tymi względami wypadają znacznie gorzej, jednak mają możliwość zapewnienia dodatkowych wrażeń wszystkim kupującym - wystarczy, że zdecydują się na interaktywne treści. Przykładowo, dzięki interaktywnym treściom, klienci mogą zobaczyć wnętrze mebli ze sklepu online, poznać ich funkcje oraz cechy, które odróżniają je od innych mebli z tej samej kategorii. Więcej o interaktywnych treściach w content marketingu dowiesz się tu - https://www.marketin9.com/e-commerce-content-marketing-4-essential-steps-to-do-it-right/.

 

W tworzeniu interaktywnych treści powinno się skupić na problemach i oczekiwaniach grupy docelowej. Na przykład, w sklepie z meblami i elementami wyposażenia wnętrz można zamieścić interaktywny, darmowy program do planowania aranżacji pomieszczeń. Dzięki niemu konsument sprawdzi, czy wybrane meble do siebie pasują oraz czy zmieszczą się na urządzanej przestrzeni.

 

3. Radykalne treści

Skrajność nie zawsze bywa dobra, jednak niekiedy może zaowocować wzrostem zaufania do marki i zdobyciem lojalności grupy docelowej. Przykładowo, marka oferująca żywność dla zwierząt domowych może wyrazić radykalne opinie na temat chowu klatkowego i prowadzenia hodowli psów rasowych. Kategoryczne, negatywne wypowiedzi na ten temat zostaną dobrze przyjęte przez grupę, której zależy na dobremu traktowaniu zwierząt i polepszaniu warunków ich życia. Taka treść może wzbudzić kontrowersje, jednak pojawią się one poza grupą docelową marki.

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej o marketingu treści, przeczytaj artykuł https://www.marketin9.com/read-this-if-you-always-struggle-to-explain-content-marketing-roi/.

 

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE