Dobra wiadomość dla podróżujących koleją w kierunku południowym. Od jutra pociągi pomiędzy Rawiczem a Żmigrodem pojadą po dwóch torach. - To zakończenie ograniczenia przepustowości na jednym z modernizowanych odcinków linii Poznań - Wrocław. Inwestycja, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z instrumentu UE CEF „Łącząc Europę", po zakończeniu prac skróci czas podróży między Wielkopolską a Dolnym Śląskiem - informuje Radosław Śledziński, rzecznik poznańskiego oddziału PKP PLK S.A.
Co się zmieniło? - Na przebudowanym odcinku jest nowa sieć trakcyjna, nowoczesny system sterowania. Rozjazdy, wyposażone w system elektrycznego ogrzewania, umożliwią sprawny przejazd pociągów w trudnych warunkach zimowych. Dwutorowa jazda ograniczy ryzyko przerwy w ruchu kolejowym. W przypadku niespodziewanych zdarzeń na jednym torze, możliwa jest dwukierunkowa jazda po drugim - czytamy w komunikacie rzecznika, który dodaje, że w połowie grudnia skończą się prace torowe między Bojanowem a Lesznem.
Co z odcinkiem Rawicz - Bojanowo?
Do tej pory ruch pomiędzy miastami odbywał się po obu torach. Niebawem to się zmieni. - Prace na odcinku Rawicz - Bojanowo zaczną się po zakończeniu robót na szlaku Bojanowo - Leszno. Ma to nastąpić w grudniu. Podobnie jak na pozostałych odcinkach będziemy modernizować jeden tor, następnie przystąpimy do prac na drugim torze - przekazuje portalowi rawicz24.pl Radosław Śledziński.
Szybsza podróż
Po zmodernizowaniu linii kolejowej pociągi pasażerskie będą mogły rozwinąć prędkość do 160 km/h. Czas przejazdu z Czempinia do granicy Dolnego Śląska skróci się o ok. 20 min. Najszybsze składy pokonają odcinek Poznań-Wrocław w około 1:30 h. - Będzie to możliwe po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń - twierdzi Radosław Śledziński
Do pociągu z nowych peronów
Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pasażerowie mają zyskać nowoczesne perony zarówno w Bojanowie, jak i Rawiczu. - Wyższe platformy z antypoślizgową nawierzchnią ułatwiają korzystanie z pociągów. Wygodne podróże zapewniają wiaty i ławki. Modernizowane stacje i przystanki są dostosowywane także do potrzeb osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się - powstają windy lub pochylnie - dodaje rzecznik.
Finisz za rok
Prace na modernizowanych odcinkach Czempiń - Leszno i Leszno - granica województwa dolnośląskiego są planowane do końca 2020 roku. - Okres realizacji poszczególnych obiektów był zmieniany przede wszystkim ze względu na bezumowne zejście z placu budowy włoskiego wykonawcy. Inwestor zapewnił jednak kontynuację robót na ważnej dla mieszkańców i podróżnych linii kolejowej - zaznacza Radosław Śledziński.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują inwestycję w ramach projektu: „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław - Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego - Czempiń". Modernizacja warta jest ponad 1,5 mld zł. Prace są dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach instrumentu „Łącząc Europę" (CEF).