Dostałeś SMS z prośbą o płatność? To może być oszustwo

Opublikowano:
Autor:

Dostałeś SMS z prośbą o płatność? To może być oszustwo - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości

Jak informuje bank PKO BP w oficjalnym komunikacie na stronie internetowej, w ostatnim czasie rozsyłane są wiadomości SMS, które zawierają linki do dokonania płatności. Oczywiście, są one fałszywe. Osoby, które dadzą się nabrać na działania oszustów, mogą na tym bardzo ucierpieć.

Nadawcy SMS-ów podszywają się, m.in. pod firmy kurierskie, sprzedażowe, czy akcyjne, z prośbą o dopłacenie kwoty za przesyłkę, informacją o konieczności odblokowania konta na portalu lub o możliwości przedłużenia okresu wystawienia ogłoszenia. Wiadomość zawiera także link do dokonania płatności.

- W rzeczywistości, link umieszczony w SMS-ie prowadzi do fałszywej strony pośrednika płatności, a następnie - na fałszywą stronę banku i ma na celu wyłudzenie poufnych danych do bankowości elektronicznej oraz kodu z narzędzia autoryzacyjnego - czytamy w komunikacie instytucji finansowej.

Podanie na stronie danych do logowania, a także autoryzacja transakcji umożliwia ich przejęcie przez oszustów. Dzięki temu, uzyskują oni możliwość zalogowania się w autentycznym serwisie banku i - co gorsze - zlecenie operacji z rachunku klienta.

W związku z tym, konieczne jest zachowanie odpowiedniej ostrożności i ograniczone zaufanie do wiadomości, które otrzymujemy od nieznanych nadawców. Szczególnie wtedy, kiedy jesteśmy proszeni o skorzystanie z linku, gdyż bardzo często są to fałszywe działania wyłudzaczy.  

Jak się chronić? Bank PKO BP przypomina:

1. Logując się do serwisu internetowego banku, zawsze wprowadzaj adres strony ręcznie. Nie korzystaj z linków.

2. Sprawdzaj poprawność adresu strony, widniejącego w przeglądarce internetowej.

3. Przed potwierdzeniem operacji zlecanej w serwisie iPKO kodem SMS, przeczytaj uważnie treść otrzymanego SMS-a, aby upewnić się, że dotyczy on właściwej operacji. Zwróć uwagę na rodzaj dyspozycji, poprawność numeru rachunku odbiorcy i kwotę transakcji.

4. W przypadku skorzystania z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO, skontaktuj się telefonicznie z konsultantem pod numerem 800/302-302 lub 81/535-60-60.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE