Kredyt zaciągnięty. Pierwsze 5 milionów na koncie gminy

Opublikowano:
Autor:

Kredyt zaciągnięty. Pierwsze 5 milionów na koncie gminy - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości

Pierwsza transza kredytu w wysokości 5 mln zł wpłynęła na konto gminy Rawicz. Choć umowa z bankiem zakłada możliwość pożyczki ponad 15 mln zł, to jak zapewnia burmistrz Grzegorz Kubik, gmina nie musi wykorzystywać tej puli w całości.

Zaciągnięcie kredytu zaproponował burmistrz, a radni w marcu przegłosowali uchwałę w tej sprawie. Z pożyczki ma być finansowana, m.in najdroższa, tegoroczna inwestycja, obiecana przed ostatnimi wyborami, czyli odnowienie plant.

Gdy radni jednogłośnie podejmowali uchwałę, w której wyrażali zgodę na kredyt, włodarz informował, że z tych pieniędzy będzie finansowanych ponad 20 inwestycji. W ostatnich tygodniach okazało się, że gmina rezygnuje z realizacji trzech projektów planowanych do realizacji w tym roku.

Pomimo wcześniejszych zapowiedzi, nie będzie ścieżki rowerowej z Rawicza do Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Kątach (oferty w przetargu przekroczyły zaplanowaną pulę środków). W przypadku remontu ul. Szwedzkiej w Rawiczu nie było chętnych przedsiębiorców, którzy podjęliby się tego zadania. Z kolei, przy ul. Spokojnej miało powstać boisko wielofunkcyjne GOLBox z opcją lodowiska, ale odstąpiono od tych planów na rzecz budowy zadaszenia „Orlika” przy szkole podstawowej nr 1, na co gmina otrzymała 300 tys. zł dofinansowania z Ministerstwa Sportu i Turystyki. Łącznie, na trzy wykreślone z budżetu inwestycje, samorząd zamierzał wydać 1,2 mln złotych. Pieniądze miały pochodzić z kredytu.

Jak dowiedzieliśmy się w urzędzie miejskim, pomimo rezygnacji z trzech zadań, gmina nie zmniejsza maksymalnej kwoty kredytu w umowie z bankiem.

- Wartość maksymalnej kwoty kredytu, jaki gmina może zaciągnąć w tym roku, została ustalona uchwałą rady i na taką zorganizowano przetarg. Ustalenie maksymalnej kwoty kredytu nie zobowiązuje gminy do zaciągnięcia go w kwocie wynikającej z przetargu, ponieważ, wczytując się w szczegółowe warunki przetargu, widzimy bardzo profesjonalnie określone i sprecyzowane warunki - przekazał „Życiu” burmistrz Grzegorz Kubik.

Umowę kredytową podpisano z Bankiem Polskiej Spółdzielczości (I oddział we Wrocławiu). Centrum Informacyjne Burmistrza przekazało redakcji, że gmina uruchomiła pierwszą transzę pieniędzy w kwocie 5 mln zł.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE