„Majster dla Seniora” od czerwca

Opublikowano:
Autor:

„Majster dla Seniora” od czerwca - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości

Wprowadzenie programu „Majster dla Seniora” Grzegorz Kubik zapowiadał w swojej kampanii wyborczej. Na jego uruchomienie, na razie tylko pilotażowo do końca roku, wyrazili zgodę radni na ostatniej sesji. Program rusza od 1 czerwca.

Zakłada świadczenie bezpłatnych, drobnych usług naprawczych dla seniorów zamieszkujących na terenie gminy. Zgłoszone usługi nie mogą wymagać specjalnych uprawnień technicznych, ani być świadczone w ramach innych umów, np. ze wspólnotą mieszkaniową czy administracją spółdzielni. Podobny program, „Fachowiec dla Seniora”, działa w np. w gminie Gostyń.

Dla kogo?
„Majster dla seniora” jest skierowany do mieszkańców gminy, którzy mają 75 lat lub więcej i samotnie prowadzą gospodarstwo domowe lub mieszkają z osobą, która ma 60 (kobieta) albo 65 (mężczyzna) lat. Seniorzy, którzy chcieliby wziąć udział w programie, muszą wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny w Punkcie Wsparcia Seniora oraz na stronie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej (www.pws.ops.rawicz.pl). W zgłoszeniu muszą znaleźć się takie informacje, jak: dane osobowe, numer telefonu i opis problemu technicznego. Dopiero po wyrażeniu chęci wzięcia udziału w programie, będzie można zgłaszać awarie.

Drobne usługi. Czyli jakie?
W czasie trwania programu senior jednorazowo będzie mógł zgłosić maksymalnie trzy usterki, np.: nieszczelność baterii kranowej, wymianę głowic w bateriach, naprawę zepsutej spłuczki, odpowietrzenie grzejnika, podłączenie pralki lub zmywarki, montaż lub wymianę gniazda elektrycznego/przełącznika, przymocowanie luster, karniszy, uchwytów czy półek, montaż lub wymianę żyrandola.

Można zasygnalizować również inny problem, który zostanie zaakceptowany zarówno przez pracownika technicznego, jak i koordynatora programu - Punkt Wsparcia Seniora działającego przy rawickim MGOPS. Realizacja usługi dotyczy tylko robocizny. Materiały niezbędne do naprawy awarii muszą zostać zakupione przez seniora. W wyjątkowych przypadkach, istnieje możliwość zakupienia materiałów przez pracownika na koszt seniora.

Jak zgłosić usterkę?
Można to zrobić telefonicznie pod numerem: 065/546-10-01 od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-14.00 (w dni robocze) albo osobiście w Punkcie Wsparcia Seniora (pokój 105). Zgłoszenia awarii nie trzeba dokonywać osobiście. Może to zrobić zarówno senior, ale także w jego imieniu rodzina lub osoba trzecia.

Jest zgłoszenie. Co dalej?
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia zgłoszenia, koordynator oddzwoni, by ustalić termin wykonania usługi przez fachowca. Naprawy, jak czytamy w projekcie uchwały, mają być realizowane w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w godzinach od 16.00 do godz. 18.00 bądź w czasie uzgodnionym z pracownikiem.

Termin usługi można zmienić, ale nowa data musi zostać ustalona po konsultacjach z koordynatorem i pracownikiem technicznym. Wizytę „majstra” można również odwołać, ale powinno to nastąpić najpóźniej do godz. 15.00 w dniu poprzedzającym dzień naprawy. Z kolei decyzja o realizacji zlecenia zostanie podjęta przez koordynatora wniosku albo weryfikacji pracownika technicznego na miejscu.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE