Nowości w Urzędzie Skarbowym - Centrum Obsługi i Asystent Podatnika

Opublikowano:
Autor:

Nowości w Urzędzie Skarbowym - Centrum Obsługi i Asystent Podatnika - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości

Z początkiem września rawicka skarbówka uruchomiła Centrum Obsługi Podatnika i wyznaczyła dwóch asystentów, z których pomocy skorzystają osoby rozpoczynające działalność gospodarczą. To działania pilotażowe wprowadzone w 50 placówkach w Polsce.

- Obecnie w Sali Obsługi Klienta załatwiamy wszystkie sprawy podatkowe. Przyjmujemy deklaracje, zeznania, wnioski, podania, udzielamy informacji bezpośredniej i telefonicznej. Z kolei, Centrum Obsługi Podatnika ma umożliwić załatwienie wielu różnych spraw w jednym miejscu - wyjaśnia Maria Borowa, naczelnik Urzędu Skarbowego w Rawiczu. Jak mówi, oprócz typowych spraw, związanych z podatkiem dochodowym, VAT-em, w Centrum można również złożyć deklarację w zakresie podatku akcyzowego, co do tej pory było możliwe tylko w Urzędzie Celnym. Dokumenty ubezpieczeniowe (zgłoszeniowe i rozliczeniowe) będą mogli złożyć także płatnicy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

- Oczywiście, rejestracja działalności gospodarczej odbywa się w gminie, ale jeżeli ktoś będzie u nas w urzędzie i będzie chciał wysłać wniosek do gminy o zarejestrowanie jej, będzie mógł skorzystać z pomocy naszego pracownika - wyjaśnia Borowa.

Do tej pory rawicki urząd skarbowy swoim zasięgiem obejmował jedynie pięć gmin powiatu rawickiego. Od 1 września obsługa podatnika została odmiejscowiona i z usług rawickiej skarbówki może korzystać podatnik z każdej innej miejscowości.

- Każda osoba może złożyć u nas swoje dokumenty, a my między urzędami mamy obowiązek szybko przekazać je do właściwiej jednostki, uzyskać niezbędne informacje do wydania zaświadczenia, przyjęcia deklaracji. Wcześniej uzyskanie potrzebnego zaświadczenia wymagało nawet kilkusetkilometrowej podróży - zaznacza naczelniczka.

Z początkiem września uruchomiono także dwa stanowiska Asystenta Podatnika. Ich rolą ma być udzielanie pomocy osobom rozpoczynającym działalność - mikroprzedsiębiorcom, czyli tym, którzy zatrudniają do 10 pracowników, a ich obroty nie przekraczają 2 mln zł.

- My będziemy oczywiście „wyłapywać” tych nowo zarejestrowanych i kontaktować się z nimi, by zaproponować wsparcie przez 18 miesięcy od rozpoczęcia działalności. To nie będzie ta sama rola, jaką pełnią doradcy, czy biura rachunkowe, ale raczej przypominanie, informowanie o niezbędnych obowiązkach, bo nie każda osoba potrafi sama przebrnąć przez wszystkie formalności - wyjaśnia Maria Borowa. Jeśli ktoś będzie chciał skorzystać z porady asystenta, to naczelnik w ciągu trzech dni poda jego nazwisko oraz dane kontaktowe. Naczelnik przypomina również, że w urzędzie cały czas działa tzw. strefa samoobsługowa, gdzie korzystając z stanowiska komputerowego podatnik może wykonać niezbędne czynności drogą elektroniczną. Dla petentów udostępniono również bezpłatny telefon do Krajowej Informacji Podatkowej.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE