Pieniądze pewne jak w banku

Opublikowano:
Autor:

Pieniądze pewne jak w banku - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości

Cztery pokolenia o finansach - AKCJA EDUKACYJNA Banku Zachodniego WBK 

Prawie 90 proc. Polaków korzysta z usług bankowych. Chętnie też posługują się kartami płatniczymi. – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Banku Zachodniego WBK.

Najwierniejsi klienci banków to pokolenie 21-50 lat. Młodsi z respondentów (16-20 lat) oraz najstarsi (51 – 70 lat) korzystają z usług bankowych rzadziej.

Używanie kart płatniczych deklaruje blisko 80 proc. respondentów.  Sporą grupę (77 proc. ) stanowią osoby korzystające z  bankowości elektronicznej.

Wyzwaniem pozostaje jednak bankowość mobilna. Na razie jest domeną głównie osób młodych.

Najstarsze pokolenie Polaków jest najmniej zaangażowane we wszystkie te oferty. Rezygnacja z gotówki wydaje się rozwiązaniem, do którego seniorzy podchodzą z rezerwą. Połowa z nich nie jest na to gotowa. Tylko co dziesiąty Polak nie ma z tym problemu.

Wśród instytucji finansowych największym zaufaniem czterech grup wiekowych Polaków  ankietowanych w badaniu przeprowadzonym dla Banku Zachodniego WBK, cieszy się Narodowy Bank Polski oraz Urząd Ochrony Konsumenta i Konkurencji. Banki i NIK znajdują się na trzeciej pozycji w rankingu zaufania. I nie ma w podejściu do tego tematu znaczących różnic pokoleniowych.

Z usług bankowych najchętniej korzystają osoby w wieku 36 – 50 lat. Ich wiedza na temat finansów,  doświadczenie i rekomendacje dotyczące zaufanych partnerów,  niewątpliwie  odgrywają kluczową rolę w wyborze bezpiecznych rozwiązań  przez młodsze pokolenia, bo rozmowy o finansach toczą się głównie w gronie najbliższych (rodziny i znajomych).

Inicjator badań międzypokoleniowej wiedzy o finansach – BZ WBK, w rankingu liderów usług bankowych  wśród czterech pokoleń badanych zajmuje 3-4 miejsce za mBankiem, PKO BP, ING Bankiem Śląskim.  

 

Źródło:

„Pokolenia o finansach. W poszukiwaniu różnic i podobieństw, czyli przynależność pokoleniowa Polaków determinuje postawy wobec finansów”. Badanie przeprowadzone na zlecenie Banku Zachodniego WBK na 1017 osobowej grupie respondentów w wieku 16 – 70 lat, obejmującej cztery pokolenia (16 – 20 lat, 21 – 35 lat, 36 – 50 lat i 51 – 70 lat)

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE