Antyspam

komentarzy 6 ocen 2 / 100%
A A A
 fot. M. Duda

1.159 kilometrów na dwóch kółkach, z ważącymi ponad 30 kilogramów sakwami, wydane nieco ponad 1.000 zł i stracone 1,5 kilograma wagi - tak podsumowuje swój ostatni wyczyn Marek Duda z Rawicza, który właśnie wrócił z rowerowej wyprawy do chorwackiej Rijeki.

R E K L A M ASRT 20-24 maj 2019 MOŻDŻANOWSKA

- To był spontan - wspomina Marek Duda. - Na podrozerowerowe.org znalazłem ogłoszenie o poszukiwaniu partnera do wyjazdu rowerem do Chorwacji. Wahałem się, ale po spotkaniu z pomysłodawcą zdecydowałem się na uczestnictwo. Wolne mam (Marek Duda od kilku lat jest emerytem), sprzęt też, więc w dwa dni mogłem się spakować i jechać.

Ze swoim towarzyszem podróży umówił się w Międzylesiu.

Dojazd z Rawicza zajął mu jeden dzień. Trasa z Międzylesia do Rijeki liczy... 740 km. - Korzystając z nawigacji, w Czechach zrobiliśmy pierwszy błąd, do którego trudno się przyznać. Przegapiłem zjazd z drogi głównej, bo była to jakaś gruntówka i jadąc na azymut zatoczyliśmy koło. Kosztowało nas to 20 km i ponad godzinę czasu - relacjonuje Marek Duda.

W dziewiątym dniu podróży, rowerzyści przekroczyli chorwacką granicę.

Jednak do Rijeki dzień później Marek Duda dotarł już sam - 3 maja. - Mój kompan stwierdził, że chce zostać jeden dzień w Krivac. Ja jednak, wiedząc, że następnego dnia ma padać, zdecydowałem się na dalszą podróż. Nie uśmiechało mi się jechać w deszczu - wspomina. Kolejny dzień spędził na zwiedzaniu tego chorwackiego miasta z największym w tym kraju portem handlowym. Wieczorem, już razem ze swoim towarzyszem podróży, autobusem wyruszyli w drogę powrotną do kraju. - W niedzielę, 5 maja, przed południem dotarliśmy do Wrocławia. Tam skręciłem rower, pożegnałem się z kolegą i w ciągu 3 godzin dojechałem do Rawicza - wspomina.

Więcej o wyprawie Marka Dudy do Chorwacji można przeczytać w Życiu Rawicza

+ 2 głosów: 2 (100%) 0 -
dodaj zdjęcia Masz swoje autorskie zdjęcia? Dodaj je do naszego tekstu.
Komentarze (6)

Serwisy internetowe jarocinska.pl, zpleszewa.pl, rawicz24.pl, gostynska.pl, krotoszynska.pl nie ponoszą odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze nie są moderowane. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane zgodnie z postanowieniami Regulaminu.