Prowadzisz niewielką firmę, która działa lokalnie? Jeżeli klientów zdobywasz jedynie za pomocą tradycyjnej reklamy (np. szyldu, ulotek) i referencji, poznaj potencjał dobrze wypozycjonowanej strony internetowej. To sposób zarówno na pozyskanie nowych klientów, jak i zbudowanie wizerunku.
Idealna strona internetowa - czyli jaka?
Strony internetowe dla firm mają sporo zalet, a jednocześnie są jedną z najtańszych form reklamy. Witryna internetowa małej, lokalnie działającej firmy może zostać stworzona w oparciu o bezpłatny lub płatny szablon. Jeżeli jednak chcesz być postrzegany jako profesjonalista, lepszym rozwiązaniem będzie zainwestowanie w indywidualnie zaprojektowaną stronę. Z punktu widzenia użytkowników strona firmowa nie będzie atrakcyjna, jeżeli nie będzie spełniać kilku podstawowych założeń. Można je znaleźć np. na blogu eactive.pl, a są to m.in.:
- użyteczność - intuicyjność poruszania się po stronie
- responsywność - dopasowanie do urządzeń mobilnych
- treści - angażujące i rozwiewające wątpliwości
Co zyskasz?
Ponad 50 proc. firm działających na terenie Polski wciąż nie posiada strony internetowej. Jeżeli chcesz, aby oferowane przez Ciebie produkty lub usługi zostały zauważone, możesz zainwestować w firmową witrynę, co jest sposobem na wyróżnienie się z tłumu. Nie jest to jedyna zaleta posiadania takiej strony. Dzięki niej możesz:
- dotrzeć do nowych klientów
- zyskać dodatkowy kanał sprzedaży
- budować świadomość swojej marki
Dlaczego pozycjonowanie strony firmowej to konieczność?
Założenie Twojej firmie strony internetowej to nie wszystko. Po wpisaniu określonej frazy w wyszukiwarkę większość użytkowników otwiera strony wyświetlające się na pierwszych pozycjach wyników. Zawalczenie o pozycję jest zatem sposobem na lepszą widoczność w sieci. Im wyżej Twoja strona firmowa znajdzie się w wynikach wyszukiwania, tym większa szansa, że właśnie do Ciebie trafią potencjalni klienci. W tym pomaga pozycjonowanie strony firmowej.
Pozycjonowanie firmy w internecie to działanie złożone, ale dające konkretne korzyści. W przypadku pozycjonowania lokalnego często wystarczy jedynie zastosowanie wszystkich reguł SEO (optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek), aby firmowa strona plasowała się na interesującym nas obszarze (w danym mieście czy regionie) wyżej niż konkurencyjne. Jednocześnie pozycjonowanie firmy w internecie na frazy lokalne ma kilka zalet. W ten sposób można obniżyć koszty związane z promowaniem strony w sieci, a jednocześnie zwiększyć konwersję (współczynnik, który określa stosunek osób odwiedzających stronę do osób dokonujących zakupu) i dotrzeć do osób poszukujących danego produktu czy usługi we wskazanej okolicy.