Sukces uczennicy I LO w Rawiczu

Opublikowano:
Autor:

Sukces uczennicy I LO w Rawiczu - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Kultura

O tym, że nie taki diabeł straszny jak go malują, przekonały się dwie uczennice drugiej klasy I Liceum Ogólnokształcącego w Rawiczu, które wzięły udział w XXIV Olimpiadzie Filozoficznej. \r\nW etapie szkolnym trzeba było napisać pracę na jeden z wybranych tematów. Kasia Staśkiewicz opisywała filozoficzny sens i znaczenie ruin, a Sara Konieczna odpowiadała na pytanie, czy konsumpcyjne nastawienie do życia możemy uznać za absurd. Prace uczennic zostały ocenione bardzo wysoko przez pracowników naukowych Instytutu Filozofii UAM w Poznaniu. Obie przeszły do drugiego etapu, którym była praca pisemna, w formie eseju. Kasia i Sara wybrały ten sam temat, rozwijały myśl Rorty’ego o filozofii, że staje się ona nudną specjalizacją akademicką. Musiały również rozwiązać test z wiedzy filozoficznej i logiki.

Do części ustnej zakwalifikowała się tylko Sara. Kasi zabrakło niewiele punktów, by przejść dalej. W części ustnej Sara odpowiadała na pytania z wylosowanego zestawu, m.in. interpretowała fragmenty tekstu Milla oraz opowiadała o koncepcji bytu i człowieku zbuntowanym.

Okazało się, że uczennica ma tak dużą wiedzę, iż komisja rekomendowała ją do etapu centralnego w Warszawie. Oprócz Sary z okręgu poznańskiego taką rekomendację otrzymały jeszcze 3 osoby (2 uczennice z liceów z Poznania oraz uczeń z Kościana).

Finał Olimpiady miał miejsce w Polskiej Akademii Nauk w Warszawie i wzięło w nim udział 88 uczniów z całej Polski. Sara otrzymała tytuł Finalistki XXIV OF w roku szkolnym 2011/2012. (osiągnęła także najlepszy wynik spośród uczniów rekomendowanych z Poznania). Do konkursowych zmagań przygotowała ją nauczycielka języka polskiego - Anna Noga.

\r\n(WJ)




Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE