O tym, że dwie toalety publiczne staną w centrum miasta, Centrum Informacyjne Burmistrza poinformowało w czerwcu ubiegłego roku. (CZYTAJ) Dopytaliśmy, na jakim etapie jest inwestycja.
Początkowo dwie toalety miały kosztować około 150 tys. złotych. Okazało się jednak, że przedsięwzięcie będzie kosztować więcej. Obecnie, według zapisów w Wieloletniej Prognozie Finansowej, budżet na ten cel wynosi 240 tys. złotych. Dopytaliśmy w urzędzie, skąd wynika ta rozbieżność. - Szacunki, na podstawie których określono wartość zadania w zeszłym roku, były wartościami orientacyjnymi. Ostateczne koszty realizacji zadania poznaliśmy po wykonaniu pełnej dokumentacji projektowej wraz z kosztorysami, które uwzględniają miejsca wpięć w istniejące sieci narzucone przez zarządców sieci. Niestety, ze względu na brak odpowiednich środków pod koniec roku, nie można było zlecić wykonania fundamentów oraz przyłączy - przekazało nam Centrum Informacyjne Burmistrza.
Jak dopowiada CIB, w najbliższych dniach ma zostać podpisana umowa na wykonanie fundamentów, wewnętrznych instalacji, przyłączy energetycznych oraz zlecenie na wykonanie przyłączy wodno-kanalizacyjnych. Te prace wykona firma Rawbud z Masłowa. Tylko ona złożyła ofertę w ostatnim przetargu na to zadanie. Firma musi je wykonać w ciągu 28 dni od dnia zawarcia umowy.
Postępowanie na dostawę toalet, które mają stanąć przy ul. Ignacego Buszy oraz przy ul. Targowej (na targowisku), zostało ogłoszone i rozstrzygnięte w ubiegłym roku. Wówczas również podpisano umowę. Według CIB-u montaż kabin ma nastąpić po wykonaniu fundamentów i przyłączy. W ubiegłym roku, jak widnieje w WPF, na zadanie przeznaczono 130 tys. złotych.