Modernizacja linii kolejowej od wielu miesięcy daje w kość podróżnym.
Od czerwca całkowicie wyłączono z użytkowania peron 1 (zostanie wyburzony, a w jego miejsce powstanie nowy) i pasażerowie, aby dostać się na perony 2 i 3 muszą pokonać długą trasę.
Może to zajmować nawet 7 minut (według informacji na kartkach rozwieszonych w budynku dworca). Sprawdziliśmy ze stoperem [KLIKNIJ TUTAJ]
Podczas ostatniej sesji rady powiatu radna Grażyna Kośmider złożyła interpelację, w której sygnalizuje problem uciążliwego obejścia na perony i rosnącego niezadowolenia wśród pasażerów.
- Proszę, aby do momentu wykonania remontu peronu 1, wprowadzono dodatkowe rozwiązanie w formie położenia kładki drewnianej przez nieczynne tory - od dworca PKP do nowo wybudowanego peronu. Takie rozwiązanie jest tanie i zastosowano je w Kościanie - apelowała i dołączyła zdjęcie z tamtejszego dworca kolejowego.
fot. Grażyna Kośmider// Kładka w Kościanie
- Zwykła i łatwo demontowana kładka z poręczą, bardzo pomogłaby w szybkim i sprawnym dotarciu pasażerów do peronu zamiast kilkusetmetrowego slalomu na czas, po torze przeszkód z walizką na kółkach lub ciężką torbą w ręce,co jest uciążliwe dla wszystkich pasażerów - mówiła radna.
W tej sprawie skontaktowaliśmy się ze spółką odpowiedzialną za remonty linii kolejowej - PKP PLK.
Odpowiedź inwestora przeczytasz we wtorkowym wydaniu "Życia Rawicza"