Kometa z dwoma warkoczami przelatuje w pobliżu Ziemi. Jest już widoczna

Opublikowano:
Autor:

Kometa z dwoma warkoczami przelatuje w pobliżu Ziemi. Jest już widoczna - Zdjęcie główne

Przeczytaj również:

Wiadomości

Kometa nazwana C/2020 F3 (NEOWISE) od kilku dni jest widoczna na niebie nad Polską. To ciało niebieskie zostało odkryte 27 marca 2020 roku przez teleskop NEOWISE.

Od dziś kometę będziemy mogli obserwować przez całą noc nad północno-wschodnim horyzontem, jednak leci bardzo "nisko", około 10 stopni nad horyzontem. Dlatego, żeby ją zobaczyć i sfotografować, trzeba znaleźć odpowiednie miejsce - najlepiej okno w wysokim budynku lub wzniesienie, aby obiekt nie zasłoniły nam drzewa i budynki na horyzoncie.

Jeśli meteor się nie rozpadnie będzie widoczny w najbliższym tygodniu. Szczególnie jasno będzie świecić tuż przed wschodem Słońca, a więc około godz. 4.30.
C/2020 F3 wykształciła już dwa ogony, gazowy i pyłowy, które są widoczne szczególnie przy użyciu lornetki.

Kometa to małe ciało niebieskie poruszające się w układzie planetarnym, które na krótko pojawia się w pobliżu gwiazdy centralnej. Ciepło tej gwiazdy powoduje, że wokół komety powstaje koma, czyli gazowa otoczka. W przestrzeń kosmiczną jądro komety wyrzuca materię, tworzącą dwa warkocze kometarne – gazowy i pyłowy, skierowane pod różnymi kątami do kierunku ruchu komety.

Wschód komety C/2020 F3 nad Ziemią. Nagranie z ISIS - Międzynarodowej Stacji Kosmicznej

wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

hasło