Z powodu pandemii koronawirusa Poczta Polska wprowadziła różne obostrzenia ale i też udogodnienia dla swoich klientów, tak aby mogli pozostać w domu.
Urzędy pocztowe w celu zminimalizowania ryzyka rozprzestrzeniania się koronawirusa oraz zabezpieczenia pracowników i klientów, wprowadziły szereg zmian.
Z racji, że prowadzona jest akcja „Zostań w domu”, również i Poczta Polska oferuje usługę, która pozwoli nam pozostać w bezpiecznej przestrzeni i przechować przesyłkę awizowaną.
Co prawda przesyłki przechowywane są w placówkach maksymalnie 14 dni od dnia następnego po upływie terminu odbioru. Wprowadzona została dodatkowa usługa przechowania przekazu pocztowego przez 7 dni roboczych. Biorąc pod uwagę czas podstawowy oraz ten dodatkowy, to razem da nam 21 dni roboczych na odbiór przekazu.
Co trzeba zrobić? Trzeba złożyć odpowiednią dyspozycję przez stroną internetową. Zobacz TUTAJ.
Usługa dotyczy awizowanych przesyłek nierejestrowanych (np. listy zwykłe niemieszczące się do skrzynki) i przesyłek rejestrowanych (np.: listy polecone, paczki):
Przesyłki, które nie są objęte wspomnianą usługą:
1. przesyłek pocztowych nadanych na zasadach specjalnych w trybie np.: kpa, kpc, kpk, Ordynacji podatkowej,
2. Pocztex, Paczki+, PACZKI24, PACZKI48,
3. paczek z zawartością pszczół i piskląt ptactwa domowego oraz próbek z mlekiem.