PKP PLK S.A.: "Trudna sytuacja". Kto za nią odpowiada?

Opublikowano:
Autor:

PKP PLK S.A.: "Trudna sytuacja". Kto za nią odpowiada? - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości

Temat modernizacji linii kolejowej Wrocław - Poznań wraca jak bumerang. Tym razem głos zabrał inwestor - PKP PLK S.A. Zarządca infrastruktury kolejowej w komunikacie prasowym wskazuje na winnego trudnej sytuacji.

Ostatnim wykonawcą prac na odcinku od Leszna do granicy województwa dolnośląskiego jest Zakład Robót Komunikacyjnych DOM Poznań. Kontrakt z tą firmą podpisano pod koniec października 2018 roku. Jej działania były zaplanowane na dwa miesiące. Jak czytamy na branżowym portalu rynek-kolejowy.pl ZRK DOM w styczniu 2019 roku nie rozpoczął jeszcze wielu prac, które miały być już zakończone.

Kto za to odpowiada? - Niezbędne było przeprowadzenie szczegółowej inwentaryzacji robót wykonanych przez Astaldi. (...) Konieczne są też dodatkowe prace przy wybudowanych przez firmę Astaldi obiektach inżynieryjnych. Trudna sytuacja, którą stworzyło Astaldi na odcinku Leszno - gr. woj. dolnośląskiego powoduje m.in. opóźnienie prac, szacowane na ok. sześć miesięcy - czytamy w komunikacie Zbigniewa Wolnego z zespołu prasowego PKP PLK S.A.

Półroczny termin opóźnienia to wersja niezwykle optymistyczna. Była o nim mowa jeszcze we wrześniu minionego roku za czasów... Astaldi. W październiku włoska firma zrezygnowała z kontraktu, a prace ZRK DOM "ruszyły" w okolicy połowy listopada. Postępu przy budowie nowego tunelu drogowego w ciągu ul. Piłsudskiego w Rawiczu na próżno szukać.

Z komunikatu PKP PLK płyną także inne informacje. Jak wygląda modernizacja linii kolejowej na terenie powiatu rawickiego? - Obecnie między Korzeńskiem a Rawiczem ZRK DOM buduje nowe podtorze. Na stacji Rawicz powstaje nowy peron nr 2. Na obiekcie rozpoczęto układanie płyt peronowych. Na szlaku Bojanowo - Rydzyna w torze nr 1 ułożono 5 km nowych torów i budowane jest nowe podtorze - czytamy w komunikacie prasowym. - Zaawansowanie projektu „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław - Poznań, odcinek granica województwa dolnośląskiego - Czempiń” pozwala ocenić, że pomimo trudności, spowodowanych głównie sytuacją Astaldi, możliwe będzie wykorzystanie środków unijnych przewidzianych na tę inwestycję - podsumowuje Zbigniew Wolny.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE